Winkelwagen en afrekenen
werken niet

Ik heb een probleem met mijn WooCommerce checkout

Wat kun je doen om dit te verhelpen? 

Hieronder vind je een aantal stappen die je kunt doorlopen om ervoor te zorgen dat de winkelwagen en het afrekenproces van jouw WooCommerce-webshop weer werken. Kom je er niet uit, neem gerust contact op.

Wanneer je WooCommerce winkelwagen of afrekenpagina niet goed laadt, knoppen niet werken of afrekenen niet mogelijk is, kost dat direct omzet. Hieronder vind je een stappenplan om je WooCommerce checkout probleem op te lossen en je webshop weer soepel te laten draaien.

1. Zet uw website in de onderhoudsmodus

  • Maak een bestand aan genaamd ‘.maintenance’ in de hoofdmap van uw WordPress-installatie.
  • Voeg de volgende code toe: <?php $upgrading = time(); ?>
  • Dit zorgt ervoor dat bezoekers een onderhoudspagina zien.

2. Maak een back-up

  • Gebruik een plugin zoals UpdraftPlus of BackWPup om een volledige back-up te maken.
  • Download de back-up naar uw lokale computer voor veilige bewaring

3. Update plugins en thema’s

  • Log in op uw WordPress dashboard.
  • Ga naar ‘Updates’ onder het dashboard menu.
  • Voer alle beschikbare updates uit voor plugins en thema’s.

4. Controleer of de juiste pagina’s zijn ingesteld

  • Ga in het WordPress dashboard naar WooCommerce > Instellingen > Geavanceerd.
  • Controleer of de winkelwagenpagina en afrekenpagina correct zijn toegewezen.

5. Schakel tijdelijk caching out

  • Ga naar je plugin of serveromgeving en zet caching tijdelijk uit.
  • Test of de knoppen weer werken. 

6. Test de pagina’s met een standaard WordPress thema

  • Activeer tijdelijk een standaardthema zoals Twenty Twenty-Four en kijk of het probleem verdwijnt.

7. Controleer op pluginconflicten

  • Deactiveer alle plugins behalve WooCommerce.
  • Werkt het dan wel? Activeer de plugins dan één voor één opnieuw.

8. Herstel de standaard WooCommerce shortcodes

  • Open je winkelwagen- of afrekenpagina in WordPress en controleer of de juiste shortcodes erin staan:
  • [woocommerce_cart] voor de winkelwagenpagina
  • [woocommerce_checkout] voor de afrekenpagina
  • Zijn ze verdwenen of overschreven? Voeg ze opnieuw toe.

9. Controleer je betaal- en verzendmethoden

  • Ga naar WooCommerce > Instellingen > Betalingen en verzending.
  • Test of alles actief en correct is ingesteld.
  • Voor hulp bij problemen met de betaal- en verzendmethoden zie: [link]

10. Activeer foutopsporing en bekijk logs

  • Schakel debut logging in via WooCommerce > Status > Logs.
  • Bekijk of er foutmeldingen optreden tijdens het laden van de checkout. 

11. Maak een nieuwe pagina

  • Heb je al het bovenstaande geprobeerd en werkt de WooCommerce winkelwagen nog niet? Dan kun je overwegen om de pagina opnieuw aan te maken.
  • Voeg dan de shortcode toe aan een nieuwe pagina, wijs deze aan als winkelwagen via WooCommerce > Instellingen > Geavanceerd.
  • Test of alles weer functioneert.

WPSherpa to the rescue

Ben je met jouw webshop in acute nood, of kom je ergens niet uit? Laat hieronder jouw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op:

Jouw toekomstige dreamteam

Ons team is jouw geheime wapen in de strijd tegen de grote spelers. Met onze expertise in WordPress en WooCommerce zorgen we ervoor dat jouw website niet alleen mooi is, maar ook geld in het laatje brengt.

Stel je vraag

Heb je hulp nodig? Neem gerust contact op.

Kom je er niet uit?

Laat je gegevens achter.

X Afsluiten

Waar wacht je nog op?

Plan een vrijblijvende kennismaking in. We laten je graag zien hoe wij jouw website transformeren naar een die wél geld in het laatje brengt.